مجموعه تبلیغاتی مهران وب

  • ۰
  • ۰
ابداع قلم زیست‌سازگار فاقد جوهر!

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، استارتاپ "ریتینک رباتیکز"(Rethink Robotics)، برای نخستین بار در سال 2012، ربات صنعتی خود موسوم به "بکستر"(Baxter) را معرفی کرد. اگرچه به نظر می‌رسید بکستر، آینده علم رباتیک باشد اما این شرکت توقف کار آن را اعلام کرده است.

شهرت بزرگ بکستر این بود که کاربران به جای نوشتن یک کد پیچیده برای عملکرد آن، می‌توانستند این ربات را به سادگی و به صورت فیزیکی هدایت کنند.

در این ربات، از حسگرهایی استفاده شده بود که می‌توانستند محیط اطراف را بررسی کنند و هنگام ورود انسان به محیط کار، کار ربات را ایمن سازند و هنگام مواجهه ناگهانی با یک شخص، از حرکت آن جلوگیری کنند. قیمت پایه بکستر، 22 هزار دلار تعیین شده بود که به طور قابل توجهی کمتر از یک ربات صنعتی معمولی است.

شرکت "ریتینک رباتیکز" در سال 2016، ربات دیگری موسوم به "سایر"(Sawyer) را معرفی کرد که علاوه بر داشتن قابلیت‌های بکستر، فشرده‌تر و چابک‌تر بود. به نظر می‌رسید بکستر، حداقل در جامعه علمی مشهورتر باشد. بکستر با یک هدست واقعیت مجازی، قابل کنترل بود و کاربران می‌توانستند از آن برای ردیابی خودکار خطا و یا بسته‌بندی خواروبار بدون آسیب رسیدن به مشتریان استفاده کنند.

با این حال، شرکت سازنده تصمیم گرفت کار بکستر را متوقف کند. "جیم لاوتون"(Jim Lawton)، مدیر اجرایی شرکت "ریتینک رباتیکز" در بیانیه‌ای گفت: ما با یک محصول نوین و پیشرفته به بازار وارد شدیم اما متاسفانه، موفقیت تجاری مورد نظر را به دست نیاوردیم. همه کارمندان شرکت ما، در دیگر شرکت‌های رباتیک مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع
  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • مهران وب