مجموعه تبلیغاتی مهران وب

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کابین پوشیدنی خلبان مجهز به هوش مصنوعی و ردیابی چشمی

پس از آنکه پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل توانست درجه A+ از دیسپلی‌میت را دریافت کند، امروز نیز شاهد اعطای عنوان بهترین صفحه‌نمایش موبایل تا امروز به پرچم‌دار جدید گوگل بودیم.0
بدون شک نتایج بنچمارک یکی از ابزارهای تبلیغاتی شرکت‌های تولیدکننده گوشی محسوب می‌شود که می‌توانند با استناد به آن‌ها بازاریابی وسیعی انجام دهند. البته در نظر داشته باشید که بنچمارک‎ها گاهی به صورت سهوی و گاهی عمدی دستکاری می‌شوند و همین امر باعث تردید در رابطه با صحت عملکرد مؤسساتی که به صورت تخصصی بر روی قسمتی خاص از محصول اظهار نظر می‌کنند خواهد شد.به عنوان مثال چندی پیش شاهد بازنگری در امتیازهای اعطا شده از سوی DxOMark به برخی گوشی‌های بالا رده 2018، چراکه مشخص شد شرایط انجام تست‌های عکس برداری یکسان نبوده است. در همین راستا دیسپلی‌میت نیز احتمالاً در بخشیدن امتیاز A+ به پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل تجدیدنظر خواهد کرد، چراکه تاکنون 3 گوشی موفق به کسب این درجه شده‌اند. تماشا کنید: ویدئوی نگاه نزدیک به پیکسل 3XL گوگل پیش از… گوگل دعوتنامه فرستاد؛ پیکسل 3 هفدهم مهرماه رونمایی خواهد شد دیسپلی‌میت برای تاکید بر کیفیت نمایشگر پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل، به تازگی این پنل را ببهترین صفحه‌نمایش به کار رفته در گوشی‎های هوشمند نامیده است. اگر به خاطر داشته باشید صفحه‌نمایش پیکسل 2 سال گذشته با مشکلاتی از قبیل سوختگی پیکسل‌، اشباع رنگ، ته‌رنگ آبی صفحه‌‏نمایش و ایجاد هاله بنفش روبه‌رو بود. البته امسال پنل به کار رفته در پرچم‌دار جدید گوگل که به نظر می‌رسد توسط سامسونگ تأمین شده باشد، بهترین بهترین‌ها لقب گرفته است.به هر حال در سه ماه اخیر درجه A+ و عنوان بهترین صفحه‌نمایش موبایل میان گوشی‌های گلکسی نوت 9، آیفون XS و پیکسل 3 ایکس‌ال دست به دست شده است. نمایشگر پیکسل 3 نه تنها از لحاظ نور طیف نوری، بلکه در بخش تنظیم وضوح و ترکیب رنگ به صورت خودکار نیز به شکل بهینه‌تری عمل می‌کند. البته صفحه‌نمایش موبایل تا امروز  در پخش شدت نور یک و سر گردن از نمونه به کار رفته در آیفون XS پایین‌تر است. با این‌حال این صفحه‌نمایش کمترین میزان بازتاب نور را داشته و زوایای دید نیز در آن بسیار خوب هستند.منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بازی زولا، خبر هیجان‌انگیز برای گیمرهای ایران

هواوی ساعتی پیش پرچم‌داران جدید اندرویدی خود را معرفی کرد. حالا زمان عرضه و قیمت میت 20 در کنار نسخه‌های میت 20 پرو و میت 20 ایکس مشخص شده است.0
میت 20، میت 20 پرو و همچنین گوشی میت 20 ایکس پرچم‌داران جدید هواوی برای سال ۲۰۱۸ هستند. این گوشی‌ها با دوربین سه‌گانه لایکا، پردازنده‌های ۷ نانومتری مجهز به هوش مصنوعی، صفحه‌نمایش‌های باکیفیت و فناوری‌های به‌روزی مثل حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و تشخیص چهره سه‌بعدی (در نسخه پرو) شاید بهترین گوشی‌های اندرویدی دنیا باشند. اما قیمت میت 20 و نسخه‌های پرو و ایکس و همچنین زمان عرضه آن‌ها چطور؟گوشی میت 20 که در کشورهای کمتری عرضه خواهد شد ۸۰۰ یورو برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۴ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم حدود ۸۵۰ یورو اعلام شده است. اگر ظرفیت بالاتری را بخواهید باید از کارت‌های حافظه جدید NM هواوی استفاده کنید.این گوشی را از همین حالا می‌توانید در اروپا سفارش دهید.گوشی گران‌تر میت 20 پرو که به استاندارد مقاومت دربرابر آب، دوربین بهتر، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، وضوح بالاتر تصویر و شارژ سریع مجهز است با قیمت بالاتری هم عرضه می‌شود. میت 20 پرو با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۰۵۰ یورو عرضه خواهد شد.گوشی گیمینگ میت 20 ایکس که با صفحه‌نمایش غول‌پیکر ۷.۲ اینچی و امکانات گیمینگ از چهارم آبان ماه عرضه می‌شود ۹۰۰ یورو قیمت دارد. این گوشی به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.نسخه لوکس پورشه دیزاین میت 20RS در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و با ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. قیمت این دو نسخه به ترتیب ۱۶۹۵ و ۲۰۹۵ یورو اعلام شده است.منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
فیسبوک مدیر بازاریابی جدیدی برای جبران رسوایی‌ها استخدام کرده است

مهندسان و پژوهشگران سوئیسی با همکاری یکدیگر دستکش های چسبنده ای تولید کرده اند که با استفاده از آنها می توان اشیایی که در دنیای مجازی دیده می شوند را لمس کرد و آنها را به طوری کاملا ملموس احساس کرد.
لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده
این دستکش ها که DextrES نام دارند،در بخش انگشت از نایلون هایی ویژه به همراه روکش منعطف فلزی پوشانده شده اند و یک عایق فلز و نایلون را از هم جدا می کند. شبیه سازی و ایجاد حس لمس اشیای دنیای واقعیت مجازی از طریق ایجاد اختلاف ولتاژ بین این دو لایه صورت می گیرد.
لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده
زمانی که فرد شی مجازی را رها کند، ولتاژ به طور کامل قطع و انگشتان فرد کاملا آزاد می شود. حساسیت این سیستم در قبال لمس اشیای مختلف متفاوت است تا دست اختلاف آنها با یکدیگر را حس کند.ضخامت این دستکش تنها ۲ میلی متر بوده و وزن آن با کل تجهیزات متعلقه به ۸ گرم می رسد. حداکثر فشار قابل اعمال بر روی هر یک از انگشت های این دستکش ۴۰ نیوتون است و برای این کار از جریان برق ۲۰۰ ولتی و چند میلی وات انرژی استفاده می شود. این دستکش فعلا با سیم به برق متصل می شود که قرار است در آینده برای این کار از باتری استفاده شود.منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
رندر جدید گوشی LG V40 با دوربین سه‌گانه و بریدگی مخفی صفحه نمایش

 

به گزارش خبرآنلاین، اپل با هدف توسعه نقشه خود / Apple maps اقدام به استخدام و به‌کارگیری افرادی کرده است که در نقش کولبر ظاهرشده و تجهیزات نقشه یابی را روی دوش خود قرار داده و مطابق دستور در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو راه‌رفته تا بتوانند صحت و دقت نقشه‌های اپل را بالا ببرند.{لینک}

پیش‌تر گوگل سال‌ها برای تهیه نقشه دقیق خود از ابزار مشابه مانند street view trekkers برای جمع‌آوری دیتا در مکان‌هایی که خودرو نمی‌توانست وارد شود، بهره برد و حالا دیتای مسیرهای صعب‌العبور برای خودرو توسط کارگران اپل جمع‌آوری می‌شود.

اپل در سیستم‌عامل آی او اس 12 دست به ارائه جزییات نقشه خود به‌صورت پیشرفته زده است و حالا سعی می‌کند تا با «ترسیم جزییات» منطقه کالیفرنیا، اطمینان را در کاربر به وجود آورد تا به اپل مپس بیشتر تکیه کند.

کارگران اپل مپس یا کولبران مدرن در سان‌فرانسیسکو / عکس

کارگران اپل مپس یا کولبران مدرن در سان‌فرانسیسکو / عکس

کارگران اپل مپس یا کولبران مدرن در سان‌فرانسیسکو / عکس

5656

 

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
سامسونگ برای مراسم نمایشگاه IFA 2018 خود در ۸ شهریور دعوتنامه فرستاد

اوپو نسل جدید گوشی‌ هوشمند خود را با سنسور اثر انگشت ادغام‌شده با نمایشگر و برچسب قیمت ۲۳۰ دلاری رونمایی کرد.منبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
نسل جدید حافظه اس‌اس‌دی ۴ ترابایتی آمد

در این سیستم فناوری نانورنگ سنجی و روش میکروسکوپی دارکفیلد با یک پلتفرم میکروسکوپ موجود روی گوشی هوشمند ترکیب شده است تا امکان تشخیص وجود سرب با مقادیری کمتر از میزان خطرناک تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (یی.پی.آ) فراهم شود.

این سیستم جدید با سرعت بالا و هزینه کم، امکان آزمایش آب شرب برای تشخیص وجود سرب را به صورت لحظه‌ای در هر شرایط محیطی در اختیار هریک از شهروندان قرار می‌دهد.

حتی مقادیر بسیار اندک سرب می‌تواند به بروز مشکلات جدی در سلامت کودکان بویژه افراد آسیب پذیر در برابر آسیب‌های عصبی منجر شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا میزان استاندارد وجود سرب در آب سطحی، چاه‌های جذبی و آبیاری کشاورزی را تا یک میلی‌گرم در لیتر تعیین کرده است.

این آژانس همچنین حداکثر سرب مجاز در آب شرب را 15 بخش در میلیارد اعلام کرده است اما بسته‌های آزمایش سرب موجود در بازار دقت کافی را برای اندازه‌گیری این مقادیر ندارد.

با این همه، دقت سیستم جدید پژوهشگران هیوستون به اندازه‌ای است که می‌تواند وجود سرب آب شرب را به میزان پنج بخش در میلیارد تشخیص دهد.

حساسیت این سیستم در آب یون زدوده به 1.37 بخش در میلیارد می‌رسد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Analytical Chemistry منتشر شده است.

5656

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
ابداع قلم زیست‌سازگار فاقد جوهر!

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، استارتاپ "ریتینک رباتیکز"(Rethink Robotics)، برای نخستین بار در سال 2012، ربات صنعتی خود موسوم به "بکستر"(Baxter) را معرفی کرد. اگرچه به نظر می‌رسید بکستر، آینده علم رباتیک باشد اما این شرکت توقف کار آن را اعلام کرده است.

شهرت بزرگ بکستر این بود که کاربران به جای نوشتن یک کد پیچیده برای عملکرد آن، می‌توانستند این ربات را به سادگی و به صورت فیزیکی هدایت کنند.

در این ربات، از حسگرهایی استفاده شده بود که می‌توانستند محیط اطراف را بررسی کنند و هنگام ورود انسان به محیط کار، کار ربات را ایمن سازند و هنگام مواجهه ناگهانی با یک شخص، از حرکت آن جلوگیری کنند. قیمت پایه بکستر، 22 هزار دلار تعیین شده بود که به طور قابل توجهی کمتر از یک ربات صنعتی معمولی است.

شرکت "ریتینک رباتیکز" در سال 2016، ربات دیگری موسوم به "سایر"(Sawyer) را معرفی کرد که علاوه بر داشتن قابلیت‌های بکستر، فشرده‌تر و چابک‌تر بود. به نظر می‌رسید بکستر، حداقل در جامعه علمی مشهورتر باشد. بکستر با یک هدست واقعیت مجازی، قابل کنترل بود و کاربران می‌توانستند از آن برای ردیابی خودکار خطا و یا بسته‌بندی خواروبار بدون آسیب رسیدن به مشتریان استفاده کنند.

با این حال، شرکت سازنده تصمیم گرفت کار بکستر را متوقف کند. "جیم لاوتون"(Jim Lawton)، مدیر اجرایی شرکت "ریتینک رباتیکز" در بیانیه‌ای گفت: ما با یک محصول نوین و پیشرفته به بازار وارد شدیم اما متاسفانه، موفقیت تجاری مورد نظر را به دست نیاوردیم. همه کارمندان شرکت ما، در دیگر شرکت‌های رباتیک مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
هواوی EMUI 9 را بر پایه‌ی اندروید پای توسعه می‌دهد

مشخصات، تاریخ عرضه به بازار و قیمت گوشی هوشمند نوکیا ۷.۱ به‌ همراه تصاویری از آن، پیش از معرفی رسمی به‌اشتراک گذاشته شد. 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
تماس با من

ناسا اخیرا، شصتمین سالگرد تاسیس‌اش را جشن گرفت. این آژانس فضایی، طی ۶ دهه‌ی گذشته، پیشگام اکتشافات فضایی جهان بوده است.

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
حمله ترامپ به گوگل/ کاخ سفید می‌خواهد نتایج جستجوی گوگل را دست‌کاری کند؟

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد کودکانی که کمتر به صفحه نمایش تلفن همراه یا ابزاری از این دست نگاه می‌کنند، قدرت تفکر بهتری دارند.پژوهشگران کانادایی برای مطالعه چگونگی رشد مغز کودکان، داده‌های یک پژوهش 10 ساله موسوم به "رشد شناختی مغز بزرگسالان"(ABCD) را مورد بررسی قرار دادند.پژوهشگران در این پروژه جدید که با سرمایه‌گذاری "موسسه ملی سلامت"(NIH) صورت گرفته، با کودکان و والدین آنها درباره عادت‌های سبک زندگی مصاحبه کردند. این مصاحبه، زمان اختصاص یافته به ورزش، خواب و نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه را شامل می‌شد. کودکان، پرسش‌نامه‌هایی را دریافت کردند و سپس از آنها خواسته شد تا معماهایی را برای سنجش عملکردهای شناختی خود حل کنند.در این پژوهش که از سپتامبر 2016 تا سال 2017 به طول انجامید، 4524 کودک در سنین هشت تا 11 سال مورد  بررسی قرار گرفتند."جرمی والش"(Jeremy Walsh)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما باید به زمان نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه توجه کنیم. این پژوهش نشان می‌دهد زمان مفید برای نگاه کردن کودکان به صفحه نمایش تلفن همراه، کمتر از دو ساعت است.

نگاه کردن به صفحه نمایش، تنها دلیل ضعف مهارت‌های فکری کودکان نیست. پزشکان، تنها به پنج درصد از گروه مورد آزمایش توصیه کردند که 9 تا 10 ساعت بخوابند؛ درحالیکه به 18 درصد آنها توصیه شد حداقل، 60 دقیقه در روز ورزش کنند. کودکانی که به این توصیه‌ها عمل نکردند، مهارت فکری ضعیف‌تری نشان دادند.این پژوهش، کاملا براساس مشاهدات صورت گرفته؛ در نتیجه نمی‌تواند ارتباط مستقیمی میان زمان نگاه کردن به صفحه نمایش و ضعف فکری مشخص کند اما پژوهشگران دریافتند کودکانی که کمتر به صفحه نمایش نگاه می‌کردند، در مقایسه با کودکانی که توصیه‌های پزشکی را انجام نداده بودند، عملکرد بهتری داشتند.پژوهشگران تاکید کردند که برای تایید نظریه دقیق در مورد ارتباط میان نگاه کردن به صفحه نمایش و مهارت‌های فکری، باید پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد.یافته‌های این پژوهش، در مجله "Lancet Child & Adolescent Health" به چاپ رسید.
منبع
  • مهران وب